Yshopnoosa.com

Gratis interaktiva matematik spel för studenter

Gratis interaktiva matematik spel för studenter

Internet erbjuder många olika typer av gratis spel. Du kan spela de flesta av dessa spel med "Flash," en nedladdningsbara media player, men andra kräver olika typer av programvara. Dessa spel lär många olika ämnen och färdigheter, men interaktiva matematik spel är en av de mest populära typerna. Gratis online matematik spel bidra till att utveckla kompetens inom många olika områden i matematik, allt från enkel aritmetik till komplexa matematiska idéer.

Matematik

I "Crazy Taxi M-12," du kör taxi och försöka slå numrerade bilar. I början av loppet erbjuder skärmen instruktioner om vilka bilar att slå. Till exempel slog alla bilar med ett tal som är en multipel av sju och undvika alla andra. Du fortsätter att förstöra i alla bilar numrerad med multiplar av sju. Undvika andra bilar av rörliga vänster, höger eller hoppa över dem. Detta spel undervisar yngre barn deras gånger tabeller.

Mönsterspel

I "fisksoppa," turas spelarna om att välja en av nio ord. Den första spelaren att välja tre ord med en gemensam skrivelse wins. Strategin att vinna innebär att ordna ord i tre kolumner med tre så orden upp och kolumnvis dela bokstäver och ord i vänster och höger rader dela bokstäver. Genom att göra detta har du en alternativ strategi för varje flytta din motståndare gör. Detta spel lär mönsterigenkänning.

Sannolikheten

Gratis interaktiva matematik spel för studenter

Mynt gungade spel visar grunderna i sannolikhetslära.

I "Coin Toss," använder du en datorsimulering för att kasta ett mynt upprepade gånger. Efter ett angivet antal kastar, jämföra du antalet gånger myntet landar på huvuden med antalet gånger det landar på svansar. Varierar antalet kastar och jämföra siffror från varje försök. Slantsingling undervisar grundläggande sannolikheten.

Avancerad matematik

"Josephus Flavius' problemet" börjar med trettio färgade prickar ordnade i en stor cirkel. Spelet börjar att eliminera varje tredje dot tills endast en kvar. Spelaren har att avgöra vilken position (dot) på cirkeln kommer att vara säker. Varianter av problemet är med mer prickar och varierande hur ofta datorn eliminerar en prick. Detta spel lär dig hur du använder rekursiva formler och modulär aritmetik.