Yshopnoosa.com

Hur man vattenstämpel skulpterar i SL

Hur man vattenstämpel skulpterar i SL

Linden Lab "Second Life" spel eller SL, kan medlemmar skapa en virtuell värld med kläder och objekt byggt av spelare. Många föremål är gjorda av en enkel låda eller cirkel. Andra är skulpterade prims eller objekt som startade i en tredimensionell modellering program som mixer eller Maya. Varje sculpt har kartan sculpt. Om du har problem med människor kopiera ditt arbete, lägga till en vattenstämpel symbol på din sculpt karta Markera objektet som din egen. Om du misstänker att någon har kopierat ditt arbete, be att få se sculpt karta eller köpa artikeln och titta på sculpt karta. Du bör kunna se din vattenstämpel klart på sculpt karta konsistens att rapportera stöld till Linden Lab.

Instruktioner

1 Starta din Second Life viewer och logga in med ditt användarnamn och lösenord.

2 Öppna ditt lager genom att klicka på "Lagret" längst ned eller trycka på "CTRL" och "i" för att ladda dialogrutan.

3 Klicka på "Texturer" i ditt lager. Välj sculpt karta du vill lägga till en vattenstämpel till. Dubbelklicka för att öppna sculpt karta.

4 Klicka på "File" och "Spara som". Ange ett namn för din sculpt karta och spara den på skrivbordet.

5 Öppna ett bildredigeringsprogram som Adobe Photoshop, GIMP eller Corel PaintShop Pro. Öppna din sculpt karta inom programmet.

6 Välj en typ av vattenstämpel lämplig storlek och användning av sculpt. För mindre skulpterar, du vill använda text. För större skulpterar, lägga till i vågformade rader och en grynig konsistens i en bit av sculpt.

7 Välj verktyget "Text" från menyn verktygslåda och klicka på kanten av din sculpt karta. Dra ut en textruta. Ställer in teckenstorlek stora eller små, beroende på ditt val som vattenstämpel. Typ ut ditt Second Life firma eller en viss fras till varumärke din sculpt som din egen.

8 Klicka på penselverktyget och ange förgrundsfärg till svart. Ange opacitet penseln till 30 procent. Rita vågiga linjer eller en symbol över en del av din sculpt karta, som i hörnet eller längs kanten.

9 Kopiera och klistra in en liten symbol från ett annat dokument eller en bild om du har en. Flytta en liten symbol till hörnet av sculpt men i motsats till sculpt karta färger. Ange opacitet symbolens lager till 50 procent om du vill att symbolen för att smälta in i sculpt.

10 Tryck på "CTRL" och "S" för att spara sculpt karta. Välj en. TGA eller. PNG-format och spara den på skrivbordet.

11 Klicka på Second Life viewer. Välj "File" och "Ladda upp bild" och sedan plocka din vattenstämpel textur från skrivbordet. Klicka på "Ladda upp bild." Den nya sculpt kartan sparar till mappen "Texturer" i ditt lager.

12 Dra objektet sculpt från lagret till marken och högerklicka för att ladda "Redigera"-menyn. Klicka på fliken "Textur" dra vattenstämplat texturen från lagret till rutan konsistens på den här fliken. Din sculpt automatiskt uppdaterar med vattenstämpeln.