Yshopnoosa.com

Hur man gör Chrome bokstäver i Maya

Om du är en ny 3D-artist, är ett knep kan du lära dig när du sitter framför en Maya 3D animation program hur man gör en chrome texture. Medan vissa 3D artister känner förmodligen krom texturen är överutnyttjas, finns det ingen förneka att metalliskt utseende--med reflektioner och spektrala höjdpunkter--är visuellt imponerande. I ett antal enkla steg kan du göra krom bokstäver i Maya.

Instruktioner

1 Hämta programvaran Maya animering om du inte redan har det på datorn.

2 Skapa text. Detta kan göras genom att klicka på "Skapa"-menyn och markera rutan bredvid posten för "Text." Du kommer att få en alternativdialogrutan.

3 Ange den text du vill ska visas i fältet "text". Markera ett teckensnitt och välj alternativet "avfasning" under "typ". Ange den "yttre avfasning stilen" till "rakt ut" och sedan kryssa i rutan för att hålla den inre stilen på samma sätt som den yttre. Klicka på "Skapa" när du är klar.

4 Klicka på "Renderingsinställningar" och öppna "Kvalitet" tab. Välj "produktion."

5 Öppna fliken "Indirekt belysning" klicka "Skapa" bredvid "Bild baserat belysning."

6 Välj "mentalRaylbl" i fönstret outliner och tryck på "Ctrl-A."

7 Ställ in mappning till "Vinkelformig" och "Typ" till "Texture." Ta bort markeringen bredvid "Primära synlighet."

8 Klicka i rutan bredvid "Textur" och välj "Brus".

9 Välj "Windows" och "Rendering redaktörer." Välj "Hypershade." Se till att "Skapa alla noder" är markerat och välj "dgs_material." Klicka på textobjektet och välj "Tilldela dgs_materialSG till urval."

10 Dubbelklicka på dgs_material för att ändra dess inställningar. Är det här du definierar krom. "Diffusa" ska anges till svart, glansigt till en mörkgrå och speglande till en ljusgrå. "Blanka" ska anges till omkring 8 eller 9.

11 Klicka på "Render".