Yshopnoosa.com

Vilka är de grundläggande delarna av Macromedia Flash?

Flash är en plattform för berikande webbplatser med inbäddade animeringar och filmer. De vanligaste användningsområdena för Flash på Internet är reklam och spel. Tidigare känd som "Macromedia Flash", ändrade Adobe namnet till "Adobe Flash" efter att förvärva Macromedia 2005. I 2011 använder designers "Adobe Flash CS5" för att skapa Flash-projekt. Äldre versioner av Flash delar en liknande grundläggande layout till CS5 men den nyaste versionen har mest funktioner och egenskaper. Det finns fyra grundläggande delar av området blixt arbete.

Scenen

Designers ring huvudsakliga arbetsområdet på mitten av blixten "Scenen". Det är där du vill placera alla synliga delar. När du spelar upp Flash-filen, kommer programmet att Visa allt som är på scenen. Om du placerar objekt utanför gränserna för scenen, kommer de vara synliga när du arbetar i programmet men inte under uppspelning. Scenerna på scenen ändras när objekt eller animationer gå av scenen för att ersättas av nya.

Tidslinjen

Tidslinjen visas nedanför scenen i Flash och bestämmer flödet av händelser. Tidslinjen består av bildrutor och nyckelbildrutor. Nyckelrutor indikera när nya symboler visas på scenen. Du kan använda lager för att organisera tidslinjen genom att samla föremål för att inte skräpar ned tidslinjen. Du kan också använda tidslinjen för att hoppa till olika delar av Flash-film eller animering utan att behöva spela upp hela projektet.

Verktyg

I Flash CS5, verktygen visas på den högra sidan av arbetsområdet som standard, men du kan dra dem någonstans på skärmen. Dessa verktyg kan du skapa symboler på scenen. Detta kan vara allt från text till former och bilder. Om du placerar symbolerna på scenen, du ytterligare kan manipulera dem med hjälp av verktyg som beskärning eller radera. Alternativ för varje valda verktyget visas längst ned på menyn verktyg. Vilket alternativ du väljer avgör hur verktyget fungerar.

Paneler

Flash docks paneler till höger om arbetsytan som innehåller egenskapskontrollen och bibliotekspanelen som standard. Panelen egenskapsinspektören kan du snabbt utföra ändringar av element på scenen eller tidslinjen. Programmet visas en lista över alla attribut för det valda objektet på panelen egenskapspanelen för enkel redigering. De lagras alla symboler eller objekt som du importerar till din Flash projekt i bibliotekspanelen. Du kan låsa upp och flytta paneler till andra områden i arbetsytan för att passa dina önskemål.