Yshopnoosa.com

3D Design Styles

3D Design Styles

Tredimensionell modellering har blivit en favorit metod för animatörer och designers för att förmedla idéer. Rendering av hög kvalitet och användarvänlighet har gjort datormodellering överlägsen andra former av skildring i design. Många av de tredimensionella tillämpningarna konstruera modeller på ett liknande sätt, men ansökningarna kan återge modeller i många olika stilar. Varje stil är lämpligt för vissa användningsområden i 3D-design och stilar kan utvecklas genom att redigera gör inställningar och yta kartor.

Realism

Som datorer fortsätta att förbättra, försöker mer animatörer och designers att skapa realistiska animationer och scener. Dessutom använda movie makers tredimensionell datorgrafik att lägga till element till scener. Realism är en utmärkt stil att visa vad som kan eller vad en gång var. Det finns dock ett fenomen som kallas "uncanny valley" som uppstår med realistisk återgivning. Eftersom våra hjärnor vet ett objekt återges, på grund av rumsliga ledtrådar, och eftersom objektet är mycket realistiskt modellerade mappas och, vi kan hitta några realistiska modeller störande, utförda särskilt människor och djur. Likväl som datorer blir bättre och modellering blir mer avancerade, realism kommer sannolikt att fortsätta att vara den mest populära 3D-design stilen.

Cartoonism

Tredimensionella modeller återges som serier eller tecknade serier är mycket levande och förmedla en känsla av komfort eller kul. Denna stil överdriver ofta element och färger av en tredimensionell scen, och hjärnan anser inte rendering eller animering som verklig. Denna 3D-stil är anslår för spekulativa mönster, barnböcker och media, och videospel.

Minimalism

Modeller återges sparsamt eller med en begränsad gom följa en 3D-minimalistisk stil. Minimal renderingar och animeringar kan vara monotone eller enkla teckningar och denna stil är användbart för arkitektoniska rendering, akademiska illustrationer och edgy filmer eller TV-spel. Begränsad användning av färg kan ögat att undersöka modellens form och struktur, utan vilseledning från aktiva färger eller skuggning.

Retro Stylism

Som våra datorer blir kraftfullare, visar många animatörer och designers ett intresse i tidigare tekniker som rendering och illustration. Inte bara använder vissa crosshatch metoder, som de av Michelangelo eller Dürer, men många använder 8-bitars styling, som videospel från åttio- och nittiotalet. Det finns många omoderna stilar och är lämpligt att använda dessa när animatör eller designer försöker sätta animering eller scen i en specifik tid eller lust att förmedla en känsla av ironi och humor.