Yshopnoosa.com

Hur man redigerar Java Applets

Redigering av Java-appletar innebär att göra ändringar i ett program ".java" filer, som innehåller källkoden för Java-kompilatorn. Dessa förändringar kan innebära fastställande syntaxfel, att ändra användargränssnittet (t.ex. revidera texten en knapp visas) eller andra ändringar. Redigering av Java-appletar ger nya Java studenterna med en mild inledning till att skriva egna program. Studenter arbetar direkt med källkod, och upprepade gånger utför redigera-kompilera-kör cykeln. Dessa åtgärder ingrain de steg som behövs för att utveckla Java-program.

Instruktioner

1 Skriv eller klistra in följande prov program i ett nytt dokument i något ordbehandlingsprogram. Programmet har två fel. Fastställande av dem och att fylla hela cykeln av kodning, sammanställa, kör och om fastställande av appleten kommer att illustrera hur man redigerar en Java-applet.

import java.applet.*;

import java.awt.*;

allmän klass DrawingExample utökar Applet {

public void init() {

}

public void paint (grafik gfx) {

gfx.drawOval (10,1575, 75);

}

}

2 Spara programmet som typ "Plain Text" med filnamnet "DrawingTest.java."

3 Skriv in följande text i ett annat dokument och spara den som "DrawingTest.HTML," med filtypen "Plain Text." Var noga med att spara den i samma mapp som filen "DrawingTest.java". HTML-filen är den webbsida som innehåller appletens innehåll.

< html >

&lt;head>

&lt;title>DrawingTest Applet&lt;/title>

&lt;/head>

&lt;body>

&lt;h1>DrawingTest Applet&lt;/h1>

&lt;hr>

&lt;applet code="DrawingTest.class"

width=500

height=500

codebase=".">

&lt;/applet>

&lt;hr>

&lt;/body>

< / html >

4 Öppna kommandotolken genom att trycka på "Start" och sedan skriva "cmd" för att öppna Kommandotolken. Typ:

PATH = C:\program files\java\jdk_ < VERSION > \bin

där "< VERSION >" är särskilt Java versionsnummer på din PC. Du kan bestämma detta versionsnumret genom att ange "C:\program files\java" i Windows Explorer adressfältet och sedan läsa numret läggs till i mappen "jdk_".

Detta steg talar om för Windows där kompilatorn javac är, som krävs för att köra kompilatorn.

5 Skriv "cd < DRAWING_TEST_FOLDER >" i Kommandotolken, där "< DRAWING_TEST_FOLDER >" refererar till den mapp som innehåller "DrawingTest.java" filen du skapade.

6 Kompilera programmet genom att skriva "javac DrawingTest.java". Java-kompilatorn försök att konvertera programmet till bytekod, men istället visar två felmeddelanden. En avser efter filnamnet och den andra gäller metoden "drawOval". Du ska redigera appletens källkoden för att fixa båda felen.

7 Skriv texten "DrawingTest" över texten "DrawingExample" i filen "DrawingTest.java" öppnas i ditt ordbehandlingsprogram.

De ändringar du gjort gör filnamnet och klassen Java namn samma, som kompilatorn kräver för att konvertera din källkod till körbara bytekod.

8 Ersätta uttrycket "drawOval" med följande korrigering:

gfx.drawOval (10,15,75, 75);

Denna översyn gör "drawOval" funktionsanropet håller med en drawOval samtal dokumenteras i Java API (application programming interface). Java-kompilatorn inte kan länka din källkod funktionsanrop med funktionsdefinitioner om dessa definitioner inte finns.

9 Klicka på Kommandotolken och kompilera om programmet genom att skriva "javac DrawingTest.java". Kompilatorn visas inga fel denna gång.

10 Kör appleten genom att dubbelklicka, i Windows Explorer, filen "DrawingTest.html". I webbläsaren visas den ovala dras av din Java källkod.