Yshopnoosa.com

Hur du använder Flex Builder & Google Maps

Hur du använder Flex Builder & Google Maps

Flex Builder är utvecklat av Adobe att stödja program som Google Maps, som också har ett programmeringsgränssnitt (API) som handlar om Adobe Flash-biblioteket. Ett API är en uppsättning klasser, men ibland kallas bibliotek eller moduler, som gör att en programmerare att skriva en ansökan utan omstrukturering befintliga koder. Till exempel en mapping API som en Google använder kan dra nytta av bärbarhet och bekvämlighet av Flash så det finns inget behov av programvaruingenjör att konfigurera om liknande modulerna finns i båda programmen.

Instruktioner

1 Skapa en katalog med utveckling för din Google maps projekt och spara den i rotkatalogen. Till gör så, kopiera och klistra in följande kod i en enkel text program som anteckningar:

#

Skapa en katalog med utveckling #

hostname$ mkdir myflashapp

hostname$ cd myflashapp

#

Kopiera för Google Maps API för Flash SDK till roten av din arbetskatalog utveckling #

hostname$ cp ~/sdk.zip.

#

Packa upp SDK. Den SWC interface library ligger inom den "lib" directoryOffline ASDoc HTML-dokumentation finns i katalogen "docs" #

hostname$ packa upp sdk.zip

Skriv den plats där du kommer att placera denna fil eftersom du kommer att behöva koppla den till din källa när du börjar utveckla din API med Adobe Flex Builder.

2 Registrera dig för Google maps API att erhålla en giltig nyckel för ditt projekt. Du måste registrera dig med Google för att skapa ett konto för att kunna förvärva en API-nyckel, som du kommer att skapa själv. Ange platsen där du kommer att använda API-nyckel och Google kommer att ge det för dig. Du kan sedan använda denna API-nyckel för att utveckla din Google maps med Adobe Flex Builder.

3 Kopiera och klistra in din API-nyckel till programmeringsmiljön som du väljer, till exempel JavaScript kartor, maps API för Flash och HTTP-tjänsten, för att utföra den. Din API-nyckel bör se ut så här:

ABQIAAAATlAPG9ixQDEVjk7qQb67kBSOnhrad2Gqcl8kHXBn_bBrdKb04BQ4ZU7Tz4__I_IUGjziQ8KqrOjK2g

Du kan använda din nyckel inom hela familjen av Google Maps API lösningar.

4 Gå vidare med projektet genom att ställa in ditt projekt inom Flex Builder. Du måste ha Flex Builder installerat på din dator att gå vidare med denna process. Börja med att trycka på "File", sedan "New, och sedan"Flex-projekt"inom Flex Builder. In namnet för projektet och en lagringsplats för dina filer med anknytning till detta projekt när dialogrutan nya Flex projekt visas. Lämna programtypen som en "webbapplikation". Klicka på Slutför och det nya projektet kommer att skapas. Flex Builder kommer att automatisera en MXML-mallfil för dig i denna instans.

5 Länka din Google maps API till Flash-biblioteket för att kompilera din kod i Flex Builder. Till gör så, välj "Projekt" och sedan "Egenskaper" och klicka på Flex bygga bana, välj sedan fliken "Library Path" för projektet när egenskapsdialogrutan visas. Välj "Lägg till SWC..." i fönstret Library Path och när i "Lägg till SWC dialogrutan" visas, navigera till den plats där du sparade Google Maps API för Flash SDK och markera lämplig lib/kartaflex*.swc filen och klicka på "OK." Flex Builder kommer nu uppdatera projektet och tillbaka till i Flex perspektiv visar ditt projekt i MXML-format.

Tips & varningar

  • Köpa en licens för din Flex Builder från Adobe innan utveckla några Google-program.
  • Spara alltid ditt arbete ofta för att undvika att förlora det när datorn stängs av utan någon uppenbar anledning.
  • Arbeta med en olicensierad version av Adobe Flex Builder kan hindra dig från att slutföra och spara projektet. Få en full version av programvaran.
  • Lämna inte ditt projekt utan uppsikt när som helst utan att spara den och låsa din dator för att förhindra andra från att störa ditt arbete.